Mindfulness-meditatie

  • Mindfulness-meditatie

    Als je behoefte hebt aan meer inzicht in je gedachten, gevoelens. Nog meer technieken wilt leren om het stil te laten worden in je hoofd? Dan kan dit wat voor je zijn!

    Maar ook voor iedereen die ooit een Mindfulness cursus heeft gedaan en de behoefte heeft aan inspiratie om de Mindfulness meditatietechnieken te blijven gebruiken, zie het als een soort wekelijkse onderhoudsbeurt, even je “resetknop” weer gebruiken.

    Mindfulness-meditatie verruimt je bewustzijn
    Door middel van ademhalings-, concentratie- en visualisatie-oefeningen, voorafgegaan door enkele fysieke oefeningen om ook je lijf voor te bereiden, krijg je inzicht in je gedachten en gevoelens. In plaats van dingen te beredeneren, leer je ze te voelen.

    Stil worden, loslaten, het denken loslaten, dát is meditatie. En bedenk: er bestaat geen goed of fout, de dingen zijn zoals ze zijn. Mindfulnesstechnieken helpen je bewuster in het leven te staan en je richting te bepalen.  Het geeft je rust én energie. Voordeel van Mindfulness bij CLYMS is de deskundige, heldere en concrete begeleiding, recht vanuit het hart, met humor.

    Voordelen van meditatie:
    – Het verlaagt je bloeddruk
    – Je staat steviger in je schoenen
    – Je concentratie verbetert
    – Je bent beter in staat beslissingen te nemen
    – Het geeft inzicht in je leven